تجربتي مع بيبي كريم أماندا - ريفيو بالصور - BB cream Amanda Milano SPF15 Review

by - January 22, 2020


    أماندا BB cream انهاردة هكلمكوا عن 
 consistency من أكتر الحاجات اللي بتلفت نظري و باهتم بيها في الكريمات هي ال
أو القوام. الكريم قوامه خفيف جدا و سائل أوي مش تقيل و دي حاجة من الحاجات اللي عجبتني فيه لاني مش بحس خالص اني حاطة حاجة على وشي. من أكتر الحاجات اللي بتضايقني كريم الاساس البيبقى تقيل لكن ده انا مش بحس بيه على بشرتي خصوصا اني بحط طبقة واحدة و بوزعها وده كمان بيخليه خفيف أكتر على البشرة

everyday life أنا عادة مش بحطه على وشي كله غير في المناسبات لكن في ال
 و عشان قوامه خفيف بلاقيه مناسب جدا للاستخدام ده. ده غير انه concealerأو في الاستخدام اليومي بستعمله تحت عيني ك
long-lasting بيفضل طول اليوم يعني
 patting أنا طبعا باحط منه طبقة خفيفة أوي تحت العين بتكون كافية للتغطية مع توزيع بالطبطبة
 للتثبيت powder في الصيف بحط عليه طبقة خفيفة جدا من ال
أما في الشتا هو لوحد كافي خصوصا في الجو ده
   أوي على البشرة خصوصا لو جافة drying ممكن تخليه powderو ال



كمية صغيرة أوي منه بتفرش جامد و بتغطي جزء كبير من البشرة فا خدي بالك ماتحطيش منه كتير مرة واحدة
bb cream بتاعته كافية بالنسبالي بس هي عموما مش قوية أوي و ده طبعا  متوقع من coverage تغطيته أو ال
 بيحمي البشرة من الشمس بس أنا عموما مش بعتمد SPF 15هو مناسب جدا للاستعمال اليومي للجامعة مثلا خصوصا انه مزود ب 
 تحتيه sunscreen عليهم بحط


أنا عادة بشرتي بتكون دهنية أكتر في الصيف فالكريم ده بيكون مناسب لبشرتي خصوصا لو مش مستعملة مرطب قبليه
لكن في الصيف بشرتي بتبقى جافة بحتاج استعمل مرطب قبل ماستعمله في مناطق معينة لانه مش مرطب أوي
دي بس شوية حاجات تاخدي بالك منها لما تيجي تستعمليه


مش فاكرة بالظبط جبته بكام بس ماكنش غالي
لما خلص جبت منه تاني لاني ماواجهتنيش أي مشكلة معاه هو عملي أوي و مش محتاج يستعمل بطريقة معينة أو فرشة أنا حتى معظم الوقت لما بكون مستعجلة باستعمل الطبطبة بالإيد عشان أوزعه و هو  سهل في التوزيع أوي عشان قوامه سائل
لو بطلت استعمله هايكون عشان عايزة أجرب حاجة تانية أو حاجة جديدة لكن هو عموما مناسب جدا بالنسبة لي

BB cream
قوليلي في كومنت ايه أكتر
جربتيه و عجبك

؟skincareجربتي منتجات نفرتاري للبشرة و ال
شوفي تجربتي معاها من هنا



Related Posts

0 comments

.