كريم نيفيا للبشرة الجافة | كريم للجسم بزبدة الكاكاو وفيتامين ه ~ ريفيو بالصور, رأيي وتجربتي Nivea cocoa butter body cream

by - July 15, 2020


♡ ازيكوا

انهاردة جايبالكوا كريم لاحظت اني بستعمله كتير الفترة دي وكل ما بيخلص بجيب غيره
قلت أكيد هتحبوا تجربوه أو تعرفوا تجربتي الطويلة معاه, الكريم ده اسمه
كريم نيفيا للجسم بزبدة الكاكاو وفيتامين ه للبشرة الجافة




مش عارفة انتوا قريتوا الريفيوز التانية اللي على البلوج ولا لأ بس أنا بشرتي مش جافة
ورغم ان الكريم ده للبشرة الجافة, إلا إني حبيته جدا

أنا عادة بستعمله على جسمي بعد الشاور و عشان الشاور الكتير بيجفف البشرة بقيت بستعمله على طول بعد الخروج من الشاور وبقى جزء أساسي من روتيني

الكريم ده بيرطب الجسم بطريقة مش طبيعية, بيخلي البشرة طرية جدا وده كمان بيعتمد على الكمية اللي بحطها لكن عموما هو مرطب فيه كل المميزات اللي بدور عليها
وعشان كده حبيت أعمل لستة بالمميزات دي




المميزات

بيرطب الجسم جدا وكمان القدم والكعب -
ريحته جميلة جدا والحلو كمان انها بتفضل لفترة طويلة مقارنة للمرطبات التانية -
أكتر مرطب عمل مفعول ملحوظ من أول استعمال -
بيفضل على البشرة فترة طويلة -

طبعا في كام حاجة ماعجتنيش

أولا أنا مش بفضل أبدا العلبة اللي بيجي فيها لأنها عرضة لنمو البكتريا وكنت أحب انه يجي بشكل تاني يكون مش بيعرض الكريم للهوا و التلوث بالشكل ده. بس طبعا أنا بحاول أقلل من الموضوع ده بإني أكون محافظة على نضافة إيدي لما اجي استعمله و بقفل الغطا أول لما أخلص, ده غير ان الجسم نفسه لازم يكون نضيف وقت الاستعمال وزي ماقلتلكوا بستعمله بعد الشاور فا دي مش مشكلة كبيرة

حاجة كمان, غشان أنا بشرتي مش كلها زي بعض, يعني في أماكن بتكون جافة أكتر من التانية و في أماكن عرضة لظهور الحبوب لأني كان عندي حب شباب
خصوصا أعلى الضهر, فا مثلا في الأماكن دي مش بستعمل الكريم ده لأنه ممكن يبقى تقيل على البشرة خصوصا لو دهنية

بستعمل بس باقي الكريم اللي على إيدي بعد مابخلص الجسم كله عشان تبقى كمية قليلة جدا متسببش مشاكل بعد ماتتوزع كويس

أنا شايفة انه كريم مناسب جدا للبشرة الجافة وحتى للبشرة العادية لما تتعرض لجفاف
أو للأماكن الجافة في البشرة المختلطة لكن طبعا مش للبشرة الدهنية والعرضة للحبوب
ولازم ناخد بالنا انه للجسم بس ومش معمول للوش خالص 



لو حابين تشوفوا المكونات ممكن تدوسوا على الصورة اللي قوق دي عشان تكبروها
بس كدة, لو جربتوا الكريم ده أو عندكوا اقتراح لكريم أحسن متنسوش تقولوا في كومنت تحت




شوفوا كل المنتجات اللي جربتها من هنا

Related Posts

0 comments

.